Serdar Öztop ~ bir garip müzik hadisesi

Serdar Öztop

28 Haziran 2006

1970 yılında İstanbul'da doğdum. Sırasıyla bitirdiğim okullar; Fatih Gazi İlkokulu, F.M.V.Ö. Işık Lisesi Orta Bölümü, İstanbul Atatürk Fen Lisesi, Boğaziçi Üniversitesi Elektronik Meslek Yüksekokulu, Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği.

Müziğe ilkokulda mandolin çalarak başladım. Lise yıllarında gitarla tanışmamla beraber, ciddi anlamdaki ilk müzik çalışmalarıma başlamış oldum. Okul grubuyla beraber çeşitli konserler verdik ve Milliyet Liselerarası Müzik Yarışmalarına katıldık. Üniversite yıllarında kurduğum ilk grubum Exon ile rock tarzındaki İngilizce sözlü bestelerimi seslendirmeye başlayarak, grubumla çeşitli illerde konserler verdim. Gülhane yarışmalarında iki dalda birincilik alan grubumuz, karışık bir kasette bir parçasını seslendirme şansını yakaladı. Daha sonra kurduğum Funk-Rock grubu BlueLine başarılı konserlerin ardından, elemanlarının askere ve yurtdışına gitmeleri nedeniyle dağıldı.

B.Ü. Elektronik M.Y.O.'dan mezun olduktan sonra, Stüdyo Spectrum'da tonmaisterlik yapmaya başladım. Burada stüdyo teknikleri konusunda kendimi geliştirme fırsatını bularak, çeşitli albümlerin yapımında görev almaya başladım. Bunun ilk örneklerinden biri, Murat Köseoğlu'nun "Yine Yağmurlar Yağıyor Duygularıma" adlı albümüdür. Bu sırada Türkçe sözlü rock grubu Kesmeşeker'e katıldım ve grubun "Aşk ve Para" albümünün kayıtlarını Boğaziçi Üniversitesi Ses Kayıt Stüdyosu'nda gerçekleştirdik. Albümden sonra gruptan ayrılarak uzun süre barlarda müzik yapacağım Indians grubunu kurdum. Devam etmekte olan stüdyo çalışmalarımı, bir ev stüdyosu kurarak, aranjör-prodüktör olarak sürdürmeye başladım. Bunun ilk ürünleri, Tanju Aşanel'in "Yolculuk" albümü ve Kaynak'ın "Carpe Diem" albümüdür. Bu sıralarda tanıştığım Haluk Levent'in iki albümüne gitarist olarak katıldıktan sonra, içinde kendi bestelerimin de bulunduğu "Arkadaş", "Mektup" ve "www.leyla.com" albümlerinin yapımını üstlendim. Bununla beraber Teoman, Murat Evgin, Rojin, Kutsal gibi sanatçıların albümlerinde de çalıştım.

2002 yılı Haziran ında Türkiye nin ilk enstrümantal rock albümü olan ilk solo albümüm Sükut u çıkarttım. Kısa bir sure sonra da tanınmış rock grubu Bulutsuzluk Özlemi ne katıldım. 2003 Ağustos unda ünlü gitar sitesi www.guitar9.com da undiscovered artist seçildim ve Sükut albümüm pek çok dünya ülkesinde ilgi gördü. Aynı yıl Bulutsuzluk Özlemi ile senfoni orkestrası eşliğinde açıkhava tiyatrosunda verdiğimiz konserin kayıtları Bulutsuzluk Senfoni adıyla piyasaya sürülürken, Bora Uslusoy ve Quartet Muartet in albümlerini şirketim Öztop Müzik ten yayımlayarak prodüktörlük çalışmalarıma ağırlık vermeye başladım. 2004 yılını çeşitli konser ve stüdyo çalışmaları ile geçirdikten sonra 2005 yılı başında 2. albümümü kaydetmek ve solo projelerime ağırlık vermek üzere Bulutsuzluk Özlemi nden ayrıldım.

Kayıtları tamamlanmış olan 2. albümüm "Mutluluğun Gözyaşları"nı 2005 Eylül ünde çıkartarak ülkemizde ve dünyada dinleyicilerle buluşmayı amaçlamaktayım.
kaynak

Hiç yorum yok: